preskoči na sadržaj
Vijesti

RADIONICA UZ GRAĐANSKI ODGOJ HRVATSKOGA JEZIKA - RASPRAVA

Treba li društvene mreže cenzurirati?


Na satu Hrvatskoga jezika osmoga razreda organizirana je radionica na kojoj se raspravljalo o cenzuri društvenih mreža. Učenici su se podijelili na one koji smatraju da društvene mreže treba cenzurirati i na one koji smatraju da ne treba.

Svaka je grupa po pravilima raspravljanja iznijela svoja razmišljanja i stavove (uvod - rasprava - zaključak). Moderator rasprave je bila nastavnica hrvatskoga jezika Vanja Selak, a suci su bili učenici Šime Glamuzina, Jure Ćošković i pedagoginja Marijana Dragobratović. Svaka je skupina odabrala svoga predstavnika koji je u uvodnom izlaganju i u završnoj riječi iznio zajedničko stajalište svoje skupine, a to su bili za skupinu koja je smatrala da ne treba cenzurirati društvene mreže Martina Krželj i za skupinu koja je smatrala da treba cenzurirati drušvene mreže Roberta Vela.

Vodilo se računa kroz raspravu o sljedećim načelima:

  • rasprava treba protjecati u demokratskom ozračju međusobnog poštovanja;
  • treba slušati sugovornika i ne upadati mu u riječ;
  • svoje misli/stavove smisleno uobličiti u jasne rečenice;
  • poštovati zadano vrijeme.

Sudci su nakon rasprave odvagali argumente za i protiv cenzure te su odredili pobjednike. Pobijedila je ona skupina koja je dala bolje argumente za svoje stavove, a to je bila skupina koja je bila za to da se društvene mreže ne trebaju cenzurirati.

Nakon radionice učenici su dobili zadatak da napišu problemski članak na istu temu. Kompozicija problemskog članka se sastoji od uvoda (postavljanje problema), razrada (utvrđivanje i tumačenje uzroka nastanka problema, propitivanje različitih mogućnosti rješavanje problema) i zaključak (predlaganje najboljeg rješenja).

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Vanja Selak   datum: 5. 2. 2015.




preskoči na navigaciju