LIKOVNA KULTURA - ŠKOLSKA RAZINA
1. Učenici od 5. do 8. razreda osnovne škole / LIKOVNA KULTURA
A – Natjecanje–izložba likovnih uradaka na temu – poticaj
Učenici od 5. do 8. razreda osnovne škole će razviti:
- kreativnost, interes za istraživački rad, samostalnost u planiranju i realiziranju likovne teme
- važnost očuvanja tradicionalnih društvenih igara za stolom kao važnih odrednica u formiranju ličnosti kroz igru i unapređenja kvalitete života pojedinca i društvene zajednice
- socijalizaciju i poticanje inovacije kroz spoj tradicije i suvremenosti
Učiteljima likovne kulture Natjecanje–izložba je izvor informacija različitih ideja u skladu s potrebom promicanja paradigme znanja, likovnog izražavanja i stvaralaštva.
Nastavno područje
Plošno oblikovanje/2D
- upoznati / odigrati razne tradicionalne društvene igre za stolom: šah, dama, čovječe ne ljuti se, domino, trilja, karte i sl.
- maštovito osmisliti nove oblike / figure za poznate tradicionalne društvene igre za stolom
- usvojiti medij vizualnih komunikacija kroz formu plakata
- individualno istraživati odnose likovnih/ vizualnih elemenata na brižljivo odabranim primjerima hrvatskih i svjetskih umjetničkih djela
- kombinirati, graditi, rezati, lijepiti polja, oblike i tekst u skladnu cjelinu
- razvijati kompetencije u samostalnom likovnom izražavanju vizualnoga mišljenja kroz povezivanje tradicije i suvremenosti
- razumjeti važnost igre kroz očuvanje tradicijskih društvenih igara za stolom u korist stvaranja novih estetskih vrijednosti formiranja ličnosti kao socijalno osjetljivog bića
- jačati interdisciplinarni pristup u korelaciji s nastavnim sadržajima drugih predmeta
- razvijati pozitivan odnos prema estetskim vrijednostima likovnoga rada (osobnoga i drugih učenika), umjetničkoga djela te radnog i životnog okruženja
- prepoznati potrebu za cjeloživotnim učenjem.
IGRA POLJA I OBLIKA / plakat
Likovna tehnika: kolaž iz mape ili računalna grafika
Veličina: sukladna veličini papira iz mape od V. do VIII. razreda i veličina A4 za računalnu grafiku
Dodatna pojašnjenja i upute
Ključni pojmovi: plakat / odnos slike i teksta, jasnoća i čitljivost vizualne poruke, ritmovi, dinamično-statično, boja, redefinicija, grafički dizajn
1. Plakat / odnos slike i teksta: kombiniranje dizajna slova/naziva igre sa slikom
2. Jasnoća i čitljivost vizualne poruke: kontrast boja, oblika i veličina
3. Ritmovi: sve vrste ritmova
4. Dinamično – statično: geometrijski i slobodni likovi
5. Boja: kontrast boje prema boji
6. Redefinicija: promijeniti oblik i boju figura, promijeniti boju polja
7. Grafički dizajn: medijska komunikacija, propaganda, odnosi s javnošću, kompjutorska grafika
Mogućnost korelacije je s hrvatskim jezikom, stranim jezicima, matematikom, poviješću, glazbenom i tjelesnom kulturom.