preskoči na sadržaj
Vijesti

LIKOVNA KULTURA - ŠKOLSKA RAZINA

Natjecanje - izložba učenika osnovnih i srednjih škola iz područja vizualnih umjetnosti i dizajna - LIK 2014.

 


 

1. Učenici od 5. do 8. razreda osnovne škole / LIKOVNA KULTURA

A – Natjecanje–izložba likovnih uradaka na temu – poticaj

PREDMETNA NASTAVA / Likovna kultura

Ciljevi Natjecanja–izložbe

 

Učenici od 5. do 8. razreda osnovne škole će razviti:

-  kreativnost, interes za istraživački rad, samostalnost u planiranju i realiziranju likovne teme

-  važnost očuvanja tradicionalnih društvenih igara za stolom kao važnih odrednica u formiranju ličnosti kroz igru i unapređenja kvalitete života pojedinca i društvene zajednice

-  socijalizaciju i poticanje  inovacije kroz spoj tradicije i suvremenosti

Učiteljima likovne kulture Natjecanje–izložba je izvor informacija različitih ideja u skladu s potrebom promicanja paradigme znanja, likovnog izražavanja i stvaralaštva.

                                 

Nastavno područje

Plošno oblikovanje/2D

Zadaće
Učenici će:

 

-        upoznati / odigrati razne tradicionalne društvene igre za stolom: šah, dama, čovječe ne ljuti se, domino, trilja, karte i sl.

-        maštovito osmisliti nove oblike / figure za poznate tradicionalne društvene igre za stolom

-        usvojiti medij vizualnih komunikacija kroz formu plakata

-        individualno istraživati odnose likovnih/ vizualnih elemenata na brižljivo odabranim primjerima hrvatskih i svjetskih umjetničkih djela

-        kombinirati, graditi, rezati, lijepiti polja, oblike i tekst u skladnu cjelinu

-        razvijati kompetencije u samostalnom likovnom izražavanju vizualnoga mišljenja kroz povezivanje tradicije i suvremenosti

-        razumjeti važnost igre kroz očuvanje tradicijskih društvenih igara za stolom  u korist stvaranja novih estetskih vrijednosti formiranja ličnosti kao socijalno osjetljivog bića

-        jačati interdisciplinarni pristup u korelaciji s nastavnim sadržajima drugih predmeta

-        razvijati pozitivan odnos prema estetskim vrijednostima likovnoga rada (osobnoga i drugih učenika), umjetničkoga djela te radnog i životnog okruženja

-        prepoznati potrebu za cjeloživotnim učenjem.

Tema–poticaj

 

IGRA POLJA I OBLIKA / plakat

Likovna tehnika: kolaž iz mape ili računalna grafika

Veličina: sukladna veličini papira iz mape od V. do VIII. razreda i veličina A4 za računalnu grafiku

 

Dodatna pojašnjenja i upute

 

Ključni pojmovi: plakat / odnos slike i teksta,  jasnoća i čitljivost vizualne poruke, ritmovi, dinamično-statično, boja, redefinicija, grafički dizajn

1.      Plakat / odnos slike i teksta: kombiniranje dizajna slova/naziva igre sa slikom

2.      Jasnoća i čitljivost vizualne poruke: kontrast boja, oblika i veličina

3.      Ritmovi: sve vrste ritmova

4.      Dinamično – statično: geometrijski i slobodni likovi

5.      Boja: kontrast boje prema boji

6.      Redefinicija: promijeniti oblik i boju figura, promijeniti boju polja

7.      Grafički dizajn: medijska komunikacija, propaganda, odnosi s javnošću, kompjutorska grafika

 

Mogućnost korelacije je s hrvatskim jezikom, stranim jezicima, matematikom, poviješću, glazbenom i tjelesnom kulturom.

 

 

Predloženi radovi učenika: 

Martina Krželj, Karmela Kurtić, Gabriela Šulenta, Lucija Urlić, Angela Urlić, Grgo Šulenta, Kristian Urlić, Franka Bakalić, Ena Marinović, Toni Urlić

Odabrani su likovni radovi iz naše škle za županijsku razinu iz likovne kulture.

 

 

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Vanja Selak   datum: 13. 2. 2014.




preskoči na navigaciju